Rynek Infrastruktury
Pierwszy odcinek o długości 23,3 km połączy Nowe Marzy i Dworzysko, kolejny, 22,4-kilometrowy pobiegnie od Dworzyska do Aleksandrowa. Ostatni fragment objęty przetargiem to Jaroszewo – granica województwa o długości 25,1 km.
Przetargi zostały ogłoszone w trybie ograniczonym, co oznacza, że w pierwszym etapie zainteresowane podmioty złożą wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. W drugim etapie te firmy, których wiedza, doświadczenie i potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa będą spełniały warunki określone przez zamawiającego, zostaną zaproszone do złożenia ofert cenowych.
Dzięki budowie trasy S5 w województwie kujawsko-pomorskim uda się zapewnić powiązanie z autostrada A1 Śląsk – Łódź – Gdańsk oraz A2 Warszawa – Łódź – Poznań – Berlin. – Czekaliśmy na ten dzień bardzo długo, nauczeni doświadczeniem wiemy, że wytrwałość w przypadku tak priorytetowych inwestycji dla naszego miasta i regionu jest bardzo ważna. Słowa uznania chciałbym skierować do bydgoskiego oddziału GDDKiA, szczególne podziękowania należą się Mirosławowi Jagodzińskiemu, który między innymi swoimi wystąpieniami podczas Sesji Rady Miasta prezentował działania zmierzające do realizacji inwestycji – mówi prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski.
Inwestycja zakłada między innymi budowę węzłów drogowych, przebudowę istniejących węzłów oraz istniejącej sieci dróg publicznych. Wzdłuż trasy ekspresowej powstaną drogi dojazdowe i serwisowe, zjazdy, urządzenia ochrony środowiska. Do zadań wykonawcy będzie należało też zrealizowanie wszelkich robót wynikających z konieczności podłączenia projektowanego odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań.